Στο στάδιο της ολοκλήρωσης, οι εργασίες θωράκισης υποδομών του οδικού δικτύου στο τμήμα Πεντάλοφος-Ομαλός – όρια ν. Πέλλας (18/9/2023)
18 Σεπτεμβρίου 2023
Δελτία Τύπου
Στο στάδιο της ολοκλήρωσής τους είναι οι εργασίες αποκατάστασης και “θωράκισης” υποδομών/ αντιμετώπισης κατολισθητικών φαινομένων στο τμήμα Πεντάλοφος – Ομαλός – όρια ν. Πέλλας, συνολικού μήκους 200 μέτρων, της επαρχιακής οδού 21 “Γουμένισσα προς Γιαννιτσά” από την Περιφερειακή Ενότητα Κιλκίς.
«Προχωρήσαμε με ταχείς ρυθμούς στις απαραίτητες διαδικασίες, προκειμένου το έργο να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί τάχιστα. Στόχος μας, να βελτιώσουμε στο μέγιστο δυνατό βαθμό την οδική ασφάλεια, συμβάλλοντας στην ομαλή κυκλοφοριακή κίνηση και στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών» δήλωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Ανδρέας Βεργίδης.
Οι εργασίες αυτές κρίθηκαν απαραίτητες, καθώς στην περιοχή ενδιαφέροντος του ανάγλυφου του φυσικού εδάφους, είχε παρατηρηθεί -σε βάθος χρόνου- ότι, μετά από έντονες βροχοπτώσεις, το οδόστρωμα κατακλύζεται από τα όμβρια ύδατα τα οποία εισέρχονται στο σώμα του επιχώματος με αποτέλεσμα την παραμόρφωση – καθίζηση – αποδιοργάνωση του οδοστρώματος σε μεγάλο πλάτος κυρίως στην περιοχή που αυτό είναι σε επίχωμα.
Επιπλέον, λόγω και της ανεξέλεγκτης αποχέτευσης των ομβρίων νερών προς το ρέμα, ο υφιστάμενος σωληνωτός οχετός Φ1000mm αστόχησε στην έξοδό του σε σημαντικό μήκος. Η περιοδική ,όμως , ανακατασκευή της υπόβασης και βάσης της οδοποιίας και του ασφαλτοτάπητα δεν έλυνε το πρόβλημα. Για μεγάλα χρονικά διαστήματα, στο τμήμα αυτό της Επ.Ο., η ασφάλεια της διερχόμενης κυκλοφορίας δεν είναι δεδομένη.
Γι’ αυτόν το λόγο, η Περιφερειακή Ενότητα Κιλκίς προχώρησε με τις προβλεπόμενες – στη σχετική σύμβαση – παρεμβάσεις οι οποίες έχουν ως αποτέλεσμα την αποκατάσταση και σταθεροποίηση της Επ.Ο στο τμήμα Πεντάλοφος-Ομαλός-όρια Ν. Πέλλας.
Οι παρεμβάσεις στην προαναφερόμενη θέση είναι:
* Εργασίες αποξήλωσης του ασφαλτοτάπητα και γενικών εκσκαφών για τη διαμόρφωση του δαπέδου εργασίας
*Η κατασκευή ενθεμάτων Φ150mm και μήκους 6,65m ( δηλώσεις εδάφους/soil nailing) με ειδικό γεωτρητικό εξοπλισμό. Τα στοιχεία αυτά θα “ράψουν” την επιφάνεια ολίσθησης, θα βελτιώσουν και θα ενισχύσουν το σώμα της εδαφικής μάζας που κατολισθαίνει και τέλος θα θεμελιώσουν τα φορτία της κυκλοφορίας
*Η καταασκευή πλάκας επί εδάφους πάχους 0,20m στη στέψη των ενθεμάτων Φ150, η οποία τα υποχρεώνει σε συνεργασία μεταξύ τους
*Η κατασκευή ασφαλτοτάπητα της οδού πάνω από την πλάκα του εδάφους
*Η ανακατασκευή του εγκιβωτισμένου σωληνωτού οχετού Φ1000mm εντός του επιχώματος που έχει αστοχήσει, όπως επίσης και των πτερυγοτοίχων εξόδου προς το ρέμα. –